Zpráva z Třetího setkání

Minulý týden proběhlo v Praze třetí setkání českých globálních webových startupů sdružených v iniciativě Global Startups.Cílem aktivity je tyto firmy mapovat, propojovat a poskytovat o nich informace široké veřejnosti. Setkání se zúčastnilo 30 z 50 zalistovaných firem.

Součástí akce byla i diskuze na téma stav české startupové scény. Z reakcí zúčastněných lze formulovat závěr, že české globální webové startupy zažívají produktivní období. Nezaslechli jsme žádné zmínky o nedostatku kapitálu, praocvníků ani zájmu veřejnosti. Zástupci firem řešili dlouhodobou vizi udržitelnosti startupového ekosystému, nikoli palčivé problémy současnosti. Z toho se dá vyvozovat, že se těmto startupům daří dobře. Zajímavá byla zmínka o přílivu zaměstanců ze středních a větších firem např. přes server StartupJobs. Zaměstnanci korporací tak vnímají příležitost uplatnění v začínajících firmách.

Novinky od zúčastněných firem:

  • CSS Hat od firmy Abdoc se dále rozvíjí. Přestože tým plánoval projekt dokončit, podporovat a věnovat se vývoji další služby, CSS Hat vytěžuje jejich kapacity nadále naplno. Zjevně je o produkt zájem.
  • Apiary výrazně organicky roste, přestože přístup je možný jen přes pozvánky. Množství přijatých uživatelů firma koordinuje s kapacitami týmu, což je i důvod, proč i přes zájem firem jako např. Skype a PayPal se soustředí zatím na self-service zákazníky. Jako výzvu pro příští rok vnímají rozšíření prodejního modelu i pro prodej do enterprise sféry.
  • Arounded chce následovat úspěch britské služby Whipcar. Jsou schopni pronajmout vaši Octavii v Praze až za 1100,- kč za den. Bude pojištěna po celé Evropě. Počty zákazníků firmě pomalu rostou.
  • Belladati zaměstnává 20 lidí a jejich významným trhem je Korea. Snaží se získat další velké zákazníky v České republice a pracovat na expanzi v Asii a Brazílii. Jsou profitabilní. Mají radost, že Gooddata zdražilo (služby jsou si podobné), což Belladati přivedlo nové zákazníky.
  • Bijk a Cloudee Zdeňka Cendry jsou zavřené, o to větší pozornost budí CDN77, které se rozrůstá v oboru, kde všechny vyrostlé hráče skupuje dominantní Akamai. Výsledky CDN77 zřejmě firmu ukáží jako profitabilní. Zajímavým segmentem CDN sítí je podle Cendry video. Bijk se zaměřoval na moc malý trh, měl příliš štědrý rozpočet a produkt budoval příliš dlouho. Neměl dostatečně rozvinutý obchod.
  • Brandembassy rozšiřuje tým, roste jak vývojáři tak v obchodě. Snaží se prosadit v USA s novým produktem, který mapuje “customer emotion”.
  • Camcada vznikla nedávno v rámci Summer of Startups a snaží se nabídnout co nejjednodušší způsob publikace streamovaného videa.
  • Celebrio získalo významnou investici několika milionů korun za minoritní podíl. To mu umožnilo rozrůst se na 19 zaměstnanců. Chce být technologickou firmou, která svůj produkt poskytuje k integraci partnerům. Celebrio plánuje podporu 14ti jazyků.
  • Click&study plně změnilo svůj produkt – původní trh byl malý a špatně monetizovatelný. Nyní pracuje na produktu v oblasti jazykových škol a kurzů. Správný směr v brzké době potvrdí oznámení investice.
  • Collabim je v jednání se Socialbakers o akvizici. Zatím zůstává solitérní ziskovou firmou.
  • Druidly je po získání investice $110k před spuštěním uzavřené beta verze, kterou hodlá testovat na vydavatelích obsahu. Rozšířilo tým o vývojáře pro iOS a Android, do konce roku 2012 chtějí pokrýt většinu majoritních mobilních platforem.
  • Formees překročilo hranici 5000 registrovaných uživatelů. Soustředí se tím na další rozšíření uživatelské základny.
  • Geewa pohltila Brněnský herní tým Cuketa, veretány z herního oboru a soustředí se na vydání Pool Live na iOS platformě, od čehož si slibuje další růst. Odmítla dvě akviziční (investiční) nabídky z top šestky herních firem. V online kulečníku stále nevidí žádnou konkurenci.
  • GoodData po investici $24m v sérii C nadále dramaticky roste. Tým, který čítá přes 200 zaměstananců expandoval do Austrálie.
  • Ideaswatch disponuje 500ti nápady, snaží se více aktivizovat své uživatele.
  • M.dot jsou přestěhování ve Spojených státech a vedle investice 100 tis. dolarů brzy oznámí další kolo investice ve výši 600 tis. dolarů, na které se podílí mimo jiné i Michael Arrington.
  • Myschoolnotebook změnil obchodní model a daří se jim prodávat svoji aplikaci nikoli po uživatelích, ale celým školám. Prvních několik institucí již mají podepsáno.
  • Skypicker nechce být další Skyscanner, ale v rámci vyhledávání letenek poskytovat zákazníkům služby navíc, jako např. zprostředkování celého checkinu, nebo nalezení úplně nejlevnější trasy (byť s dlouhými prodlevami), což je atraktivní především pro batůžkáře.
  • Slideslive je služba stavící na úspěchu projektu Edumeta, který synchronizuje videozáznam přednášek s jejich prezentací
  • Openbrand spouští nový produkt, který zprostředkovává odesílání práce grafických pracovníků zadavatelům.
  • Starthead  opustil myšlenku globální kopie amerického Kickstarteru a zavřel jej už 4 dny po spuštění. Nyní vyvíjí nový projekt – mimo pole crowdfundingu.
  • Tripomatic má 30 tis. uživatelů. Velmi dobře mu funguje iOS aplikace a daří se mu konvertovat mobilní uživatele.
  • Webmium jako služba podobná další české firmě Webnode se zaměřuje na tvorbu stránek pro offline businessy typu restaurací a salónů. Je na trhu půl roku.
  • Videoflot svoji službu spustil minulý týden v betě. Byli vybráni do startupové soutěže v Chille, přesouvá a zároveň dostali seed investici $40 000.
  • 360Cities dodává 3D fotografie Microfostu a Googlu. Z firmy postupně zmizeli všichni Češi a díky své velikosti se přestává považovat za startup.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>