Čtvrté setkání globálních webových startupů

Na začátku dubna se počtvrté sešli zástupci českých globálních webových startupů. Tato zpráva je shrnutí novinek českých firem tak, jak je pojmenovali sami zástupci startupů. Čtvrté setkání bylo (oproti třetímu) menší, přesto se sešlo přes dvacet zástupců. Opět v průřezu jak od těch nových až po Gooddata a Geewu.

  • Apiary.io má 12 tisíc uživatelů, chtějí 50.000 na konci roku, a pak budou neporazitelní.
  • Arounded sbírá databáze velkých autopůjčoven a hledá cestu optimalizace jejich vyhledávání.
  • CDN77 roste jak o život. Měsíčně nadále dvojnásobí tržby a dramaticky roste v počtu zákazníků. Nadále rozšiřuje svůj 15ti členný team o marketingové a obchodní pozice s cílem pohánět na konci roku 2013 weby s agregovanou denní návštěvností 30 milionů návštěvníků.
  • Click2stream obhospodařuje kamery v 30 zemích, jako dohledný cíl vidí 1.000.000 kamer pod jejich systémem. Jedná o investici, navázalo spolupráci s výrobcem kamer AXIS. V dlouhodobé vizi chce data z kamer nejen streamovat, ale být marketplacem s nástroji na jejich analýzu. Click2stream je pozván na finální pohovor do Y Combinatoru.
  • Gooddata zaměstnává již přes 230 lidí, z toho 130 v České republice. Má přes 8.000 zákazníků a jejich současnou výzvou je zvládnout svůj růst.
  • Tým z projektu Ideaswatch vyprototypoval nové projekty Ritetag a Scrapelogo.
  • Myschoolnotebook dokončuje strategické partnerství se svým konkurentem. Jejich hlavním zákazníkem jsou školy. Rostou organicky o desítky tisíc uživatelů měsíčně a uživatele mají nově z Indie a Filipín.
  • Newsinlevels nabízí studium angličtiny čtením článků ve třech jazykových úrovních. Mají asi 60 tisíc návštěvníků měsíčně.
  • Geewa zlepšila monetizaci, ve své velikosti musela řešit banování uživatelů. Rozjela i růst formou akvizic, koupila např. brněnskou firmu vyvíjející Age of Defenders.
  • PostHeads za první 3 týdny získalo přes 1.000 přihlášených zájemců, převážně ze strany zahraničních reklamních agentur a klientů se silnou přítomností na sociálních médiích. Nyní se soustředí na monetizaci jednotlivých klientů.
  • Slideslive uzavřeli partnerství s Univerzitou Karlovou a vyjednávají s americkými Stanfordem a Berkeley.
  • Skypicker roste o 40% měsíčně a v březnu byl poprvé breakeven. Zaměřuje se na méně náročné cestovatele, umí najít spoj s více přestupy v lowcostech, ale o to levnější než klasický let.
  • Testomato nasadí příští týden novou grafiku a odstartuje ostrou verzi. Wikidi a jeho tématická sestřička Tech-specs.com mají kolem 60.000 návštěvníků měsíčně. Stejný tým pracuje na univerzální čtečce sociálních sítí a článků.
  • Tripomatic zaznamenává prudký růst ve svých mobilních aplikacích (připravuje jich až 300 pro jednotlivá města), pracuje na akvizici uživatelů přes sociální sítě a připravuje nový produkt pro velké cestovní kanceláře.
  • Videoflot je videoprodukční platformou, zrealizovali už zakázky např. v Chile, Argentině, Indii a USA. Svůj obor vidí v růstu 55% meziročně, videa se stále více stávají formou komunikace.

Global startups je iniciativa která spojuje české globální startupy a publikuje jejich přehled na www.globalstartups.cz. Hlavním přínosem iniciativy je networking zástupců těchto firem. Každý půlrok se scházejí na privátní networkingové akci. Seznam nelze považovat za kompletní, obsahuje ty firmy, které se sami považují za startup, zakladatelé jsou češi, základem jejich produktu je webová aplikace a jsou zaměření na globální trh. Základní předpokladem ale je, že networkují, tedy že se nám je podařilo kontaktovat :-)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>